اعلام نتايج مرحله دوم سال 92-91

ضمن آرزوي خوشوقتي از حضور تمامي شركت كنندگان در آزمون مرحله دوم المپيادهاي علمي همان گونه كه در بخشنامه ثبت نام مرحله اول اشاره گرديده كميته هاي علمي، متشكل از اساتيد صاحب صلاحيت دانشگاهي و معلمين با تجربه آموزش و پرورش در هر المپياد مسئوليت شناسايي، آموزش تا مرحله اعزام دانش آموزان به مسابقات جهاني را برعهده دارند و در مرحله شناسايي در اين كميته ها با دقت بسيار بالا از طرح سؤال تا تصحيح اوراق و اعلام نتايج و … اين مسئوليت را برعهده دارند. از آن جايي كه باشگاه دانش پژوهان جوان همواره در راستاي اعتماد سازي قدم بر مي دارد. ضمن اعلام نتايج المپيادهاي علمي مرحله دوم چگونگي مراحل استخراج نتايج را به اطلاع عموم شركت كنندگان مرحله دوم به شرح زير مي رساند:

  1. پس از برگزاري آزمون مرحله دوم در ارديبهشت ماه سال 92 تمامي سؤالات مربوط به هر المپياد به همراه پاسخ تستي و تشريحي ارايه شده توسط كميته هاي علمي بر روي پايگاه اطلاع رساني باشگاه قرار داده شد و سپس نظرات دريافتي از سوي برخي شركت كنندگان پيرامون سؤالات و يا پاسخ تستي و تشريحي دريافت و در اختيار كميته هاي علمي قرار گرفت. كميته هاي علمي با تشكيل جلسه نسبت به نظرات ارسالي، رسيدگي و پاسخ هاي لازم را براي آنان ارسال نموده و چنانچه مواردي جهت اطلاع شركت كنندگان ضروري بود از طريق پايگاه به شركت كنندگان اطلاع رساني گرديد.
  2. تصحيح و قرائت پاسخنامه هاي آزمون هاي تستي:

آزمون هايي كه داراي سؤالات تستي بوده، پاسخنامه هاي آن توسط ماشين علامت خوان با دقت بسيار بالا و به صورت دو بار قرائت توسط ماشين انجام شده است و كنترل هاي دستي نيز بر صحت قرائت بر روي آنها انجام گرفته است.

  1. فرآيند تصحيح اوراق تشريحي آزمون ها:

المپيادهايي كه داراي آزمون تشريحي بوده بر اساس مصوبه شوراي باشگاه دانش پژوهان جوان براي هر پاسخ سؤال، 2 تصحيح و 2 مصحح با توجه به ريز بارم تعيين شده توسط كميته، انجام شده و در صورت وجود مغايرت بين تصحيح اول و دوم، تصحيح سوم نيز انجام شده، اعضاي كميته علمي ذيربط نيز بررسي دقيق بر تصحيح اوراق را انجام داده است.

  1. كميته هاي علمي جهت تعيين نفرات قبول شده پس از سورت نمرات دانش آموزان، مجدداً اوراق امتحاني تمامي شركت كنندگان را مورد بازبيني قرار داده و پس از صحت عمليات انجام گرفته، خط برش را بر اساس نمرات سورت شده تعيين نموده اند و بر همين اساس نفرات پذيرفته شده انتخاب شده اند.
  2. براي شركت كنندگاني كه در اين مرحله پذيرفته نشده اند ضمن آرزوي موفقيت در عرصه هاي علمي ديگر كارنامه صادر شده است كه در صورت تمايل مي توانند جهت دريافت كارنامه خود روزهاي 27 و 28 خردادماه سال جاري به شرح زير مراجعه نمايند.

الف: در تهران: بلوار سردار جنگل، تقاطع بزرگراه شهيد همت، خيابان فرزانه غربي، دبيرستان علامه حلي تهران از ساعت 9 الي 14

ب: در شهرستان ها: ادارات كل آموزش و پرورش استان ها اداره پرورش استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان از ساعت 9 الي 14

*نحوه و چگونگي رسيدگي به اعتراضات:

با توجه به موارد مورد اشاره، چنانچه دانش آموزان به نتيجه اعلامي خود اعتراض داشته و خواستار رسيدگي مجدد هستند بر اساس مصوبه شوراي باشگاه افراد مذكور مي توانند به يك سوم سؤالات تشريحي المپياد مربوطه با توجه به كارنامه اخذ شده درخواست رسيدگي مجدد (مطابق فرم رسيدگي مجدد بر روي سايت) بدهند و مراتب را از طريق يكي از روش هاي زير حداكثر تا پايان وقت اداري روز چهارشنبه 92/3/29 جهت بررسي ارسال نمايند. بديهي است كميته علمي ذيربط در اسرع وقت بررسي دقيق را انجام داده و پاسخ لازم به صورت مكتوب به آدرس پستي اعلام شده ارسال خواهد شد.

  1. مراجعه به سايت www.ysc.ac.ir و تكميل فرم درخواست بررسي مجدد و ارسال آن از طريق سايت مذكور
  2. تكميل فرم درخواست رسيدگي مجدد و ارسال آن از طريق نمابر به شماره 22019970-021

ضمناً به منظور رعايت حقوق كليه شركت كنندگان تهراني و شهرستاني رسيدگي به اعتراضات صرفاً از دو روش اشاره شده امكان پذير مي باشد و از مراجعه حضوري به باشگاه دانش پژوهان جوان اكيداً خودداري فرماييد و باشگاه پاسخگوي مراجعين حضوري نخواهد بود.

ضمناً توصيه مي گردد دانش آموزاني كه درخواست رسيدگي مجدد دارند ابتدا كارنامه خود را اخذ و سپس نسبت به تنظيم فرم رسيدگي مجدد اقدام نمايند و صرفاً از طريق يكي از دو روش اشاره شده درخواست خود را ارسال دارند.

ضمناً پذیرفته شدگان می توانند برای کسب اطلاع از چگونگي و زمان ثبت نام به بخشنامه مراجعه نمايند و يا با تلفن روابط عمومی باشگاه (22019966-021) و تلفن (22010404-021) تماس حاصل نمايند.

معاونت دانش پژوهان جوان

دانلود : لینک مستقیم | لینک کمکی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *